Victoria Median nettisivujen kautta kuka tahansa voi lahjoittaa rahaa Roosa nauha keräykseen. Victoria Median oman Roosa nauhan virtuaalilippaan löydät sivujen oikealta puolelta. Klikkaa lahjoita painiketta ja seuraa annettuja ohjeita. Victoria Median Päätoimittaja Kerttu Vali kiittää jokaista joka osallistuu keräykseen mukaan.

Roosa nauha: Rakkaudesta Suomalaisiin Naisiin!!!

Roosa Nauhan toimintaa lyhyesti:

Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanjalla tuetaan suomalaista rintasyöpätutkimusta. Siinä kerättyjä varoja ohjataan myös potilaille ja omaisille tarjottavaan neuvontaan. Kampanjan tunnus on roosa silkkinauha, joka on rintasyövän vastaisen taistelun symboli ympäri maailman.

Kampanja sai alkunsa 1990-luvun alun Yhdysvalloissa. Tuolloin AIDSin vastaisesta kampanjasta innostuneet Evelyn H. Lauder ja Alexandra Penney halusivat kiinnittää huomiota rintasyövän yleistymiseen ja kerätä varoja rintasyövän tutkimukseen. He valitsivat oman kampanjansa symboliksi vaaleanpunaisen silkkirusetin. Pian kampanja levisi muihin maihin, ja nykyisin sitä järjestetään yli 40 maassa. Virallinen kampanja- ja keräyskuu kautta maailman on lokakuu, jolloin kampanja kerää varoja rintasyöpätutkimukseen monin eri tavoin ja tapahtumin.

Suomessa Roosa nauha -kampanja järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2003. Tällöin kumppaneina olivat Lindex, Me Naiset ja Scandinavian Hunks. Yhteistyökumppaneiden määrä, kampanjan tunnettuus ja tuotto ovat kasvaneet vuosi vuodelta.

Vuonna 2012 vietetään Suomessa Roosa nauha -kampanjan juhlavuotta, kampanja järjestetään nyt jo kymmenettä kertaa.

Liked it? Take a second to support VictoriaMedia on Patreon!

By VictoriaMedia

Victoria Media eli Kerttu Vali on Uutisharrastaja, Uutiskissa, Vaikuttaja, Luontoaktivisti, Lukutoukka, Nörtti, Tiedonkerääjä sekä Tutkija.