Uudenvuoden vaikutuksesta Alkon myynti kasvaa noin 500 000 litraa, eli 30 prosenttia. Joulun jälkeen on neljä aukiolopäivää ennen uuttavuotta.

Vastaavaan normaaliin myyntipäivään verrattuna myynninkasvu on torstaina 30 prosenttia, perjantaina sekä lauantaina noin 40 prosenttia. Uudenvuodenaattona myynti on kaksinkertainen verrattuna normaaliin maanantain myyntiin.

Uudenvuoden vaikutus myyntiin on arvioitu edellisen vuoden myyntilukujen perusteella.

Myynnin kasvu juomaryhmittäin

Kuohuviinien myynti kasvaa uudenvuoden vaikutuksesta litramääräisesti eniten, noin 259 000 litraa (6-kertainen). Samppanjan myynti kasvaa noin 15 000 litraa (4,3-kertainen).

Valkoviinien myynti kasvaa noin 61 000 litraa eli 20 prosenttia.

Suhteellisesti eniten kasvaa aromatisoitujen viinien ja muiden mietojen viinien myynti lähes 35 000 litraa (6,4-kertainen).

Hedelmäviinien myynti kasvaa lähes 2-kertaiseksi, eli noin 15 000 litraa.

Väkevistä alkoholijuomista litramääräisesti eniten kasvaa maustamattomien viinojen myynti, lähes 30 000 eli lähes 30 prosenttia. Maustamattomien vodkien myynti kasvaa noin 26 000 litraa eli noin 20 prosenttia.

Panimotuotteista longdrink –juomien myynti kasvaa noin 58 000 litraa, eli 55 prosenttia ja IV-oluet noin 26 000 litraa eli lähes 20 prosenttia.
Myymälöiden aukioloajat

Uudenvuoden viikolla Alkon myymälät palvelevat normaalien aukioloaikojen mukaan. Uudenvuodenaattona (ma 31.12.) myymälät ovat avoinna klo 9–16 (18) ja uudenvuodenpäivänä (ti 1.1.2013) myymälät ovat kiinni.
Vastuullinen ja palveleva erikoisliike

Alko on koko maan kattava, tehokas ja asiantunteva erikoisliike. Alkolla on 350 myymälää ja 107 myymäläverkostoa täydentävää tilauspalvelupistettä.

By VictoriaMedia

Victoria Media eli Kerttu Vali on Uutisharrastaja, Uutiskissa, Vaikuttaja, Luontoaktivisti, Lukutoukka, Nörtti, Tiedonkerääjä sekä Tutkija.