BookIT ja Itella ovat syventäneet yhteistyötään ottamalla käyttöön uuden mobiilipalvelun, jolla hallitaan ja tehostetaan pakettien kotiinkuljetuspalveluita.

Itella hyödyntää BookIT:n älytekstiviestiä Itella Flex palvelussa, jossa vastaanottaja-asiakkaan kanssa sovitaan perille vietävän lähetyksen toimitusaika.

“Aiemmin soitimme asiakkaillemme klo 9.00–13.00 välillä ja sovimme puhelimitse jakeluajan, mutta tässä mallissa ongelmia tuotti se, ettei osa asiakkaistamme pystynyt vastaamaan työstä tai muista syistä johtuen puhelimeen, jolloin lähetyksen perille vienti hidastui. Ongelmia tuotti myös se, ettei osa kuluttajista vastaa tuntemattomasta numerosta tulleeseen puheluun lainkaan, jolloin jouduimme toimittamaan postin mukana paperillisen yhteydenottopyynnön”, kertoo Itella Pakettipalvelujen kehitysjohtajaJari Paasikivi.

”Älytekstiviestin käyttöönoton myötä kuluttajat vastaavat toimitusviesteihin huomattavasti nopeammin, mikä edesauttaa sujuvaa palvelua. Myös palautteet asiakkailtamme sekä tuotannoltamme ovat olleet pelkästään positiivisia, joten olemme ottaneet kyseisen palvelun vakituiseen käyttöön ja laajentaneet sen ympäri Suomea kaikkiin kuljetusterminaaleihimme”, Jari Paasikivi kertoo.

Yhtä helppoa kuin tekstarin käyttö

Palvelu pohjautuu keksijä Jukka Salosen kehittämään iSMS Älytekstiviesti® -teknologiaan. Älytekstiviesti toimii kaikissa kännyköissä, kaikilla operaattoreilla, kaikilla SIM-korteilla ja kaikissa maissa.  Salosen keksinnön ansiosta paketteja koskevat viestit menevät aina oikeaan osoitteeseen. Paketin vastaanottajalle palvelun käyttö ei edellytä mitään muuta kuin, että hän osaa vastata tekstiviestiin, eikä hänen tarvitse muistaa mitään tunnuksia tai salasanoja.

“Olemme erittäin tyytyväisiä, kun voimme syventää yhteistyötämme Itellan kanssa uuden Jakelu sovitusti –palvelun myötä”, kertoo BookIT Finland Oy:n toimitusjohtaja Jouko Järvinen.

“Suomalaisella mobiilipalvelulla on nyt jo kansainvälistä kysyntää, sillä Älytekstiviestin® ansiosta lentojen check-in -palveluita, lippuostoja, mobiilimaksuja ja erilaisia tilauksia voidaan tehdä helposti ja turvallisesti millä tahansa puhelimella ja mihin tahansa maailmankolkkaan. Älytekstiviestille® on myönnetty kymmeniä kansainvälisiä patentteja, mikä on erityisen tärkeätä juuri nyt, kun keksinnön kansainvälinen kysyntä on ylittänyt kaikki odotukset”, Jouko Järvinen kertoo.

BookIT Oy on vuonna 1999 perustettu yritys, joka on tehnyt useita mobiiliviestinnän helppokäyttöisyyttä parantavia ratkaisuja. Keksintö on suojattu kymmenillä kansainvälisillä patenteilla ja useat kansainväliset teknologiayritykset ovat lisensoineet BookIT:n teknologiaa omaan käyttöönsä. Suosituin mobiilipalvelu Suomessa on BookIT:n Älytekstiviesti® iSMS®, jolla vahvistetaan kuukausittain yli 2 miljoonaa kanta-asiakastarjousta, ajanvarausta, maksuveloitusta, matkalippua, pakettitoimitusta ja muita työtilauksia. www.bookit.net

Itella on palveluyritys, joka on erikoistunut asiakkaittensa tärkeiden tieto- ja tuotevirtojen hallintaan: Tarjoamme yritysasiakkaille ratkaisuja, joilla ne pystyvät tehostamaan omaa liiketoimintaansa ja parantamaan omaa kilpailukykyään. Suomessa tärkeä perustehtävämme on tarjota ensiluokkaisia postipalveluita kaikille koko maassa.

Liikevaihdosta 96 prosenttia tulee yrityksiltä ja yhteisöiltä. Tärkeimmät asiakastoimialat ovat kauppa, palvelut ja media. Toimimme Euroopassa sekä Venäjällä. Kansainvälisen liikevaihdon osuus on noin kolmannes. Itellan liikevaihto oli 1 900 miljoonaa euroa vuonna 2011, ja se tarjoaa työtä noin 27 500 ammattilaiselle. Yhtiön kaikki osakkeet omistaa Suomen valtio.

By VictoriaMedia

Victoria Media eli Kerttu Vali on Uutisharrastaja, Uutiskissa, Vaikuttaja, Luontoaktivisti, Lukutoukka, Nörtti, Tiedonkerääjä sekä Tutkija.