HSL:n Ota kevätloma autoilusta -kampanja on ollut menestys. HSL on vajaassa kahdessa viikossa saanut jo 20 000 matkakorttitilausta. Kampanjaetuna uusilla matkakorttiasiakkailla on mahdollisuus tilata maksuton matkakortti, johon on ladattu kahden viikon matkat. Kampanja on osa HSL:n uusasiakashankintaprojektia. Meneillään oleva kampanja jatkuu vielä 12.5. asti.

“Emme uskaltaneet odottaa ihan näin valtavaa suosiota kampanjallemme. Olemme yllättyneet todella positiivisesti, kuinka moni autoilija on halukas kokeilemaan joukkoliikenteen käyttämistä. Toivottavasti moni myös huomaa, kuinka helppoa joukkoliikenteellä matkustaminen on HSL-alueella ja jää pysyvästi joukkoliikenteen asiakkaaksi”, HSL:n viestintäjohtaja Mari Flink sanoo.

HSL uskoo, että hyvän edun lisäksi kortin tilaaminen suoraan netistä on asiakkaille mieleen. Kevätkampanja on suunnattu uusille asiakkaille, joita HSL haluaa houkutella joukkoliikenteen ja matkakortin käyttäjiksi. Matkakortilla matkustaminen tulee selkeästi edullisemmaksi kuin kertalipulla.

Nykyisille asiakkaille HSL haluaa korostaa, että matkakortilla matkustetaan jatkuvasti keskimäärin 50 prosentin alennuksella. Laskelma pohjautuu siihen, että joukkoliikenteen rahoituksesta noin puolet tulee verorahoitteisina kuntaosuuksina.

“Mitä pidempään olet ollut asiakas, sitä enemmän olet säästänyt. Lisäksi matkakorttiasiakas voi tehdä HSL:n kanssa suoraveloitussopimuksen, jolloin hän matkustaa maksutta yhden kuukauden vuodessa”, Flink sanoo.

Kevätkampanja on osa HSL:n uusasiakashankintaprojektia, joka on mukana kokeiluhankkeena ympäristöministeriön Kestävän kulutuksen ja tuotannon KULTU-ohjelmassa. HSL:n projektissa luodaan uusiasiakashankintaan uudenlaisia toimintamalleja, joilla pyritään vaikuttamaan ihmisten kulkutapavalintoihin. Lisäämällä joukkoliikenteen käyttöä vähennetään yksityisautoilun aiheuttamia haitallisia ympäristövaikutuksia, kuten päästöjä, ruuhkia ja melua.

By VictoriaMedia

Victoria Media eli Kerttu Vali on Uutisharrastaja, Uutiskissa, Vaikuttaja, Luontoaktivisti, Lukutoukka, Nörtti, Tiedonkerääjä sekä Tutkija.