Äitienpäivänä päättynyt HSL:n Ota kevätlomaa autoilusta –kampanja onnistui huikeasti yli HSL:n odotusten. Kampanjaetuna ensikertalaisille tarjottu matkakortti kahden viikon matkoilla houkutti kaikkiaan 34 000 tilaajaa. HSL:n kutsu kokeilemaan joukkoliikennettä ja matkakorttia vetosi erityisesti miehiin. HSL uskoo, että hyvän edun lisäksi kortin tilausmahdollisuus suoraan netistä sai asiakkaat liikkeelle.

”Kaksi kolmesta tilaajasta oli miehiä. Miehille onkin vielä tilaa joukkoliikenteessä, sillä tällä hetkellä vakioasiakkaista noin kaksi kolmannesta on naismatkustajia. Mukavaa, että miehet ovat innostuneita kokeilemaan HSL:n palveluja. Tämä on innostava alku HSL:n uusasiakashankinnalle”, HSL:n viestintäjohtaja Mari Flink sanoo.

Kevätkampanja oli suunnattu HSL-alueella asuville aikuisille. Eniten matkakorttitilauksia tuli 45-60 –vuotiailta (noin 35 prosenttia). Alle 30-vuotiaita kortin tilaajia oli 15 prosenttia, 30-45 –vuotiaita 26 prosenttia ja yli 60-vuotiaita 21 prosenttia.

Korttitilauksia tuli kaikista HSL-alueen kunnista. Tilausten määrä noudattelee melko tarkkaan kuntien asukaslukua. Tilaajista likimain 46 prosenttia oli helsinkiläisiä. Muiden kuntien osalta tilaukset jakautuivat seuraavasti: sekä Espoosta että Vantaalta 22 prosenttia, Keravalta 4,5 prosenttia, Kirkkonummelta 2,2 prosenttia ja Kauniaisista ja Sipoosta noin 0,8 prosenttia.

By VictoriaMedia

Victoria Media eli Kerttu Vali on Uutisharrastaja, Uutiskissa, Vaikuttaja, Luontoaktivisti, Lukutoukka, Nörtti, Tiedonkerääjä sekä Tutkija.