63035_10151809148071411_1165406622_n

CXPA Finland on Customer Experience Professionals Associationin (CXPA.org) paikallisjärjestö ja yhteisö Suomessa. Voittoa tavoittelemattoman yhteisön perustaminen julkistettiin kansainvälisenä asiakkuuskokemusten päivänä, 1.10.2013, Ylen Isossa Pajassa järjestetyssä Customer Experience Day Finland -tapahtumassa. CXPA Finlandin toiminta Suomessa perustuu vapaaehtoistyöhön ja yrityslahjoituksiin. Toimintaa vetää CEO Sirte Pihlaja Shirutesta. Ensimmäisen suurtapahtuman tuotantoon ovat osallistuneet myös Etuma, Questback ja Yle.

Tunnustuksella halutaan tuoda esille ihmisiä, jotka vaikuttavat osaltaan mieleenpainuvien asiakkuuskokemusten syntymiseen arjen keskellä.

Tapahtumassa palkittiin vuoden 2013 Suomen asiakastekona Fazerin kumppanuuksista ja tapahtumista vastaava kumppanuuspäällikkö Liisa Eerola tiimeineen asiakaskeskeisen yrityskulttuurin edistämisestä.

Muita palkintosijoja ei jaettu erikseen. Kunniamaininnan kisassa sai Naantalin Muumimaailma Oy.

Palkintoraadin perustelut Muumimaailman kunniamaininnasta ovat:

Yli kahdenkymmenen vuoden ajan Muumimaailman vahvuus on ollut kansainvälinen,
vahva brändi: kaikki suomalaiset tuntevat Muumit, ja hahmot kiinnostavat ympäri
maailmaa.

Muumimaailma onkin alueensa merkittävä, tunnettu toimija ja Naantalin
kaupungin kesän (ja talven) vetonaula. Kaikki nämä vuodet Muumimaailma on
tuottanut unohtumattomia elämyksiä lapsille ja vähän vanhemmillekin: päivä
Muumimaailmassa on kokemus vertaansa vailla. Matkailu Muumi-filosofian mukaan
kiinnostaa myös turisteja.

Vuosi vuodelta myös aasialaisten ja venäläisten vieraiden määrä on kasvanut jonkin verran. Japanilainen toiveuni onkin Muumihäät. Teemapuiston toimintaa on alusta alkaen ohjannut tarinoista tuttu Muumi-filosofia: halu tarjota lapsille ja heidän perheilleen yhdessäoloa ja opettavaisia seikkailuja turvallisella ja kestävällä tavalla.

Muumimaailma eroaa muista perhekohteista siinä, että siellä ei ole laitteita, vaan kävijät
astuvat satumaailmaan ja pääsevät sen osaksi. Kohteen valtteja ovat aitous ja
osallistumisen tuomat aidot elämykset. Tuttujen satuhahmojen halaaminen on
monelle lapselle kesän paras hetki.

Asiakasymmärrystä korostaa myös se, miten Muumimaailmassa on osattu huomioida lapsiperheiden erilaiset erityisruokavaliot. Ravintoloissa palvelu sujuu mutkattomasti ja nopeasti riippumatta siitä, mitä kommervenkkejä kunkin lapsen ruokavalioon kuuluu.

By VictoriaMedia

Victoria Media eli Kerttu Vali on Uutisharrastaja, Uutiskissa, Vaikuttaja, Luontoaktivisti, Lukutoukka, Nörtti, Tiedonkerääjä sekä Tutkija.