Venezuelalaiset hakkerit tavoittelivat aiemmin tänä vuonna Arc Technologyn käyttämiä palvelinresursseja käyttöönsä. Tietoturva-aukko on paikattu.

Ongelma havaittiin palvelutoimittajan valvonnassa heti tunkeutumisen yhteydessä ja liikenne katkaistiin. Niitä palvelun käyttäjiä, joita mahdollinen ongelma koski, informoitiin asiasta heti, samalla kun tietoturva-aukko paikattiin. Suomen tietoturvaviranomaisia informoitiin tapahtuneesta asianmukaisesti. Tietoturvaselvityksen perusteella mitään käyttäjätietoja ei ole kadonnut.

– Tapahtuma on erittäin valitettava. Ulkomaiset hakkerit pyrkivät saamaan palvelinresursseja käyttöönsä hyvinkin aktiivisesti, ja nyt hyökkäys valitettavasti kohdistui meidän palveluissamme olevaan komponenttiin. Tietoturvan merkitys korostuu alalla jatkuvasti entisestään, Arc Technologyn hallituksen puheenjohtaja Kimmo Koivu toteaa.

YLE: Verkkohyökkäys vaaransi VR:n työntekijöiden henkilötiedot