10622920_10152370658652404_5358790760611238734_n

K-kaupat ovat vuonna 2014 virallisia Nenäkauppoja.

Tänä vuonna Nenäpäivän tunnuksen, punaisen Nenän, saa kaikista K-kaupoista kautta maan. Syksyllä K-kaupoissa, virallisissa Nenäkaupoissa, myydään myös kattava valikoima lahjoitustuotteita, joita ostamalla asiakkaat voivat tukea Nenäpäivä-keräystä helpolla tavalla.

Ruokakesko Oy:n, K-citymarket Oy:n sekä Nenäpäivän mittavan yhteistyön tavoitteena on innostaa kaikki suomalaiset mukaan edistämään kehitysmaiden lasten ihmisarvoisen elämän toteutumista. Yhteistyö on suomalaisessa hyväntekeväisyyskentässä laajin koskaan toteutettu kokonaisuus, ja sen tavoitteena on kerätä ennätyssumma lasten auttamiseksi. Myös henkilökunta kannustetaan osallistumaan omilla Nenäpäivä-tapahtumillaan.

”Viime vuodet kokemukset kumppanuudesta olivat yhtiön sisällä erittäin positiiviset. Tänä vuonna lähdemme toteuttamaan yhteistyökumppanuuttamme innolla kaikissa
K-ruokaketjuissamme. Niin kauppiaamme, henkilökuntamme, asiakkaamme kuin tavarantoimittajammekin pääsevät talkoohengessä tekemään hauskaa yhteistyötä hyvän asian puolesta. Nenäpäivä tukee ketjujemme arvopohjaa monella tavalla”, kertoo Ruokakeskon tavarakaupan johtaja Ari Akseli.

Nenäpäivää voi tukea esimerkiksi hankkimalla punaisen Nenän (1,99 €/kpl) K-kaupasta. Ostamalla yhden Nenän lahjoittaa esimerkiksi koululounaan kymmenelle nepalilaislapselle.

Nenäpäivä auttaa kehitysmaiden lapsia

Nenäpäivä-kampanjan järjestää Nenäpäivä-säätiö. Säätiön toiminnassa on mukana yhdeksän järjestöä, jotka vievät avun tehokkaasti perille: Suomen UNICEF, Kirkon Ulkomaanapu, Suomen Punainen Risti, Pelastakaa Lapset, Plan Suomi, Fida International, Suomen Lähetysseura, Solidaarisuus ja Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK. Nenäpäivän keräysvaroilla tuetaan pitkäkestoisia kehitysyhteistyöhankkeita, jotka keskittyvät lasten oikeuksien monipuoliseen edistämiseen kehitysmaissa.

Suomen kahdeksas Nenäpäivä-kampanja järjestetään 9.10.–9.11.2014.
Nenäpäivä-kampanja huipentuu Nenäpäivänä 7.11. Nenäpäivä-show’hun Yle TV2:lla.

Nenäpäivä-säätiö järjestää vuosittain valtakunnallisen Nenäpäivä-kampanjan, jonka tarkoituksena on hankkia varoja kehitysmaiden lasten ihmisarvoisen elämän edistämiseksi. Nenäpäivän tuella yhdeksän järjestöä: Suomen UNICEF, Kirkon Ulkomaanapu, Suomen Punainen Risti, Pelastakaa Lapset, Plan Suomi, Fida International, Suomen Lähetysseura, Solidaarisuus ja SASK tekevät pitkäkestoista kehitysyhteistyötä Afrikassa, Aasiassa sekä Väli- ja Etelä-Amerikassa. Yleisradio tukee Nenäpäivää ohjelmatoiminnallaan.

By VictoriaMedia

Victoria Media eli Kerttu Vali on Uutisharrastaja, Uutiskissa, Vaikuttaja, Luontoaktivisti, Lukutoukka, Nörtti, Tiedonkerääjä sekä Tutkija.