Veikkaus_V_RGB_0

FRV Evo Oy:n hallitus on tänään 16.6.2016 päättänyt, että uuden rahapeliyhtiön nimi on Veikkaus.

Uuteen yhteiseen nimeen päädyttiin laajan monivaiheisen kuluttajatutkimuksen perusteella. Yhtiölle rakennetaan täysin uusi brändi ja visuaalinen ilme. Uusi nimi ja brändi otetaan käyttöön asteittain. Ensimmäiset yhteisen nimen ja ilmeen mukaiset elementit näkyvät asiakkaille vuoden 2017 alusta.

–    Vastuullisuus ja luotettavuus ovat uuden peliyhtiön perustana. Yhdessä voimme varmistaa menestyksekkään liiketoiminnan tuoton kaikkien meidän Suomessa asuvien iloksi ja hyödyksi. Tärkeä, yhteinen tavoitteemme on, että suomalaiset kokevat uuden peliyhtiön ja sen nimen omakseen ja hyväksyvät sen laajasti, FRV Evo Oy:n hallituksen puheenjohtaja Olli-Pekka Kallasvuo sanoo.

Taustalla mittava kuluttajatutkimus

Uuden yhtiön nimen ja identiteetin rakentamisen taustalla on mittava monivaiheinen kuluttajatutkimus. Kevään aikana tutkimuksen eri vaiheisiin vastasi kaikkiaan 4 300 suomalaista. Tutkimuksen mukaan kaksi kolmesta suomalaisesta kokee Veikkaus-nimen soveltuvan hyvin uudelle peliyhtiölle. Nimi on suomalaisille asiakkaille tuttu ja se edustaa turvallisuutta ja vastuullisuutta.

Tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten näkemystä luotettavasta rahapeliyhtiöstä. Tärkeäksi osoittautui muun muassa se, että tuotteilla on vahva kotimainen kuluttajansuoja ja että yhtiö huolehtii pelaamisen hallinnan välineistä ja on yhteiskunnallinen hyväntekijä.
Kuluttajatutkimuksen suunnittelussa oli mukana useita asiantuntijoita kaikista nykyisistä rahapeliyhteisöistä. Parasta mahdollista ratkaisua etsittäessä tutkittiin huolellisesti myös täysin uuden nimen käyttöönottoa, mutta asiakkaat valitsivat nimeksi tutun ja turvallisen Veikkauksen.

Brändi ja visuaalinen ilme uudistetaan täysin

Uudelle yhtiölle luodaan kokonaan uusi brändi sekä visuaalinen ilme ja värimaailma. Tässä vaiheessa valmiina on uuden peliyhtiön tekstilogo ja merkki.
Uuden yhtiön merkki kuvastaa yhtiön positiivista vaikutusta yhteiskuntaan ja edustaa kolmea kulmakiveä: hyväntekijyyttä, inhimillisyyttä ja viihteellisyyttä. Merkin muotoilu viittaa myös Veikkaus-nimen V-kirjaimeen.

By VictoriaMedia

Victoria Media - Kotimaan Uutiset, Pajamäenkatu 14, 48600 Kotka. Email: kotimaanuutiset@victoriamedia.fi